ponedjeljak, 8. kolovoza 2011.

Mliječne štruce



Nije teško zaključiti kako su se vremenske prilike prilično promjenile. Ljeto više nije ljeto. Ne pamtim kada je u srpnju bilo tako ružno vrijeme kod nas dole na jugu. Koliko se ja sjećam nikada. Svi kažu vrućina i sparina sve do Velike Gospe, a onda tek krene lošije vrijeme. E pa ove godine sve obrnuto. Još samo čekam da vidim kakav će biti rujan.

I dok ja kukam o vremenu, moram priznati da mi ipak nije loše. Nakon što sam se vratila u Zagreb, paše mi da nema velike vrućine. Ubija me sparina i visoke temperature. Samim time nemam ni volje za kuhanjem. Sva sreća da je večeras došlo malo osvježenja jer već je i bilo vrijeme da napravim neki fini kruh. Nakon iskustva s domaćim kruhom i pecivima teško je preživjeti na onima iz pekare :)


Izbor je pao na mekani, mliječni kruh. Potražila sam recept na Internetu, kombinirala par izvora, dodala par izmjena i evo ga. Riječ je o kombinaciji različitih vrsta brašna (pri tome mislim na način mljevenja) koji daju savršenu kombinaciju...


Mliječni kruh

500g glatkog brašna
250g oštrog brašna
250g integralnog pšeničnog brašna
2 žlice šećera
1 žlica soli
1 vrećica suhog kvasca
4 žlice maslinovog ulja
50g otopljenog maslaca
700 ml hladnog mlijeka
maslac, za premazivanje

Pomiješati sve tri vrste brašna. Dodati sol, šećer i suhi kvasac. Sve zajedno dobro izmiješati. Napraviti rupu u tijestu te dodati maslinovo ulje i maslac. Polagano dodavati mlijeko te umijesiti elastično i glatko tijesto. Ostaviti tijesto da miruje na toplom mjestu dok ne udvostruči volumen. Tijesto podijeliti na šest loptica te od svake loptice formirati male štruce. Zarezati štruce po površini te ih premazati rastopljenim maslacem. Štruce peći oko pola sata na 180 stupnjeva.

Broj komentara: 14:

Nada kaže...

Divno izgleda, a mogu zamisliti i kako divno miriši...

jasna varcakovic kaže...

Izgleda savrsen.
Slazem se da je tesko vratiti se na kupovni kruh, poslije navikavanja na domaci okus.

mirjana kaže...

Mada ga ne jedem puno,volim miris pecenog kruha,volim i da ga pecem iako mi nekada nije ni potreban,ali zato uvijek dobro dode zamrzivac i ako zatreba ,tu je !!!!

What's for dessert? kaže...

Rijetko jedemo kruh. A za te rijetke prilike uvijek zamijesim. Kruh iz pekare je sve samo ne ono što bi trebao biti.

Divna ti je štruca!

Наташа kaže...

Prvo me je privukla fotka. mrak! :)
I ja u zadnje vrijeme stalno pečem kruh. Isplati mi se, jer ga ne jedemo puno, pa mi jedna relativno manja štruca zna trajati i po tri dana.
Sviđa mi se recept, nekad je mama pravila mliječne kruhiće koje su divno mirisale. Bilježim si i na isprobavanje.
Eh, da. Imam jedno pitanje: mlijeko se dodaje hladno, tako?

jubistacha kaže...

@Nada:hvala!
@Jasna: okus domaćeg kruha je nezamjenjiv...
@Mirjana: je ne radim velike količine tako da ga pojedemo skroz :)
@Tamara:hvala!
@Nataša:da, dodaješ hladno mlijeko. Maslac je topal, a i kruh se pokrije s krpom i ostavi na toplom da se diže. Dobra ideja, drugi put ću isprobati s toplim mlijekom da vidim ima li razlike...

Bite my cake kaže...

baš mi se dopada ova kombinacija brašna, kruh divno izgleda. Ma ovo vrijeme je potpuno poludjelo!

an. kaže...

Slike su ti savršene! Recept sam zapisala, jer mi nedostaje jedn za mliječno pecivo. Nego, što si to namazala na njega?

jubistacha kaže...

@Tamara: hvala. Slažem se: vrijeme je u svom điru ;)
@an. : to je topljivi sirni namaz Camembert (kupili u Mercatoru, vjerovatno ima u svim većim dućanima...) Na vrh dodani listići bosiljka, fina i ukusna dekoracija...

J e l e n a kaže...

Probala sam Mirjanino mlečno pecivo i znam koju razliku čini dodatak putera u hlebu, a naročito što se ovde kao tečnost koristi mleko. Beležim!

Sanja kaže...

Prvo sto me je privuklo ovom hljebu jeste slika , odnosno kako izgleda na slici :-) Bas mi treba neki ovakav recept. Prije neki dan sam shvatila da nemam nijedan recept za ovakav tip hljeba, sve mi je sa nekim integralno- zacinasto- povrtnim dodatcima.

Вера kaže...

Savrseno izgleda!Do sada nisam ništa slično pravila!Ostavljam recept za jesen, inače sam se malo ugojila od kiflica, jer ih stalno pravim klincima pa onda i ja ...njamiram!

Dilajla kaže...

Prvo sam zapazila divnu koricu a mogu misliti tek kakva mu je sredina meka i fina.

Branka - byB kaže...

Vrućina nam se ipak vratila, ali zadnjih dana se ipak lakše diše. A kruh, zbilja je odličan i jako dobro izgleda, definitivno ga isprobavam !

Objavi komentar