četvrtak, 20. studenoga 2014.

Složenac od ječma i tune s ribanim sirom



Zašto ječam? Slučajno kupih vrećicu ječma za sitne novce u jednom popularnom trgovačkom lancu pa rekoh da ga isprobam. Evo par naputaka za kuhanje:
  1. prije kuhanja prebrati jesu li sva zrna očišćena od ljuskica (meni jer par komada promaknulo)
  2. prije kuhanja namočiti u vodi (jer je zdravije)
  3. ne pretjerivati u duljinji kuhanja (ionako stajanjem popije još vode)




Okus samog ječma i nije nešto, pogotovo ako se (tek!) navikavate. Zato ga je potrebno kombinirati s već isprobanim namirnicama. U ovom slučaju riječ je o tuni i ribanom siru. Klasika bez premca. Ječam odlično funkcionira u ovoj kombinaciji. Samo pazite da ribani sir ne zamjenite s parmezanom. Ja sam koristila sitno ribani sir blagog okusa.

Složenac od ječma i tune s ribanim sirom
(za 2 osobe, lagani ručak)
kuhani ječam (količina koja se dobije od 100ml kuhanog ječma)
1 konzerva tune (komadi, po mogućnosti bez ulja)
1 žlica senfa (ako je jak, onda i manje)
1 kutijica mliječnog namaza
3 žlice sitno ribanog sira (ja koristim onaj od Veronike)
sol i papar po želji
1-2 žlice mlijeka (po potrebi)

Maslacem premazati kalup za pečenje (veličine 20 cm) i upaliti pečnicu da se grije. U posebnoj posudi pomiješati tunu (vilicom je iskidati na sitne komade), mliječni namaz, sir i senf. Dodati kuhani ječam i sve zajedno izmiješati. Ako je potrebno dodati žlicu ili dvije mlijeka (složenac ne smije biti presuh). Dodati sol i papar po želji. Sve prebaciti u kalup i peći na 180 stupnjeva 20-ak minuta ili dok ne dobije lijepu žutu koricu na površini.


4 komentara:

Unknown kaže...

ječam volim i puno koristim..vrlo često umjesto riže...naročito ga volim u sarmi..ali, ova tvoja kombinacija mi je neobična...prvo sir i tuna pa onda sve to s ječmom...zove na probati :)

jubistacha kaže...

Probaj, onako za promjenu. Meni si dala dobru ideju za sarmu! Jedva čekam isprobati.

culinary postcards kaže...

U nedostatku vremena i inspiracije, napravih nam ovo danas za veceru, i mogu ti reci da sam se iznenadila kako je dobro :) zamijenila sam jecam prosom, i dodala jos 2 naribane mrkve unutra, malo limunovog soka i timijana..slistili sve! :)) hvala ti na super ideji

Anonimno kaže...

Ovo je danas kod nas bio rucak. Uz ovo sam dodala Jansonov izazov i kompletan "riblji" rucak je bio na meniju. Moram priznati da je kombinacija tune i jecma neocekivano dobra! Hvala na ideji...

Objavi komentar