četvrtak, 20. listopada 2011.

Kolač od banane s preljevom od maslaca


U zdjeli s voćem se našlo par banana koje su potamnile. Uglavnom ih kupujemo zbog djeteta. Nisam u prilici da idem svaki dan na placu pa ih onda kupim više i tako se desi ono s početka priče...



Obično napravim neku pitu, ili ih ubacim u puding. Banane se mogu staviti i u muffine. Ovaj put sam napravila nešta drugačije jer mi se učinilo zgodno. I pokazalo se točno, ne samo da je kolač zgodan već je i sočan, bogat okusom i prilično zasitan. Preporučujem jesti u manjim količinama ;)


Na ovaj recept sam naišla slučajno i odlučila ga isprobati uz par izmjena. Recept ću napisati onako kako sam ja pravila. Link na original se nalazi na kraju pa slobodno pogledajte.

Kolač od banane s preljevom od maslaca i badema

za kolač:
1+1/2 šalice integralnog brašna
1/2 žličice sode bikarbone
1/2 žličice soli
1/2 žličice praška za pecivo
1 žličica cimeta
1/2 šalice šećera
1 žlica meda
1/4 šalice ulja
2 jaja
2 zličice likera od badema
2 veće banane (napraviti pire)

za preljev:
1/4 šalice maslaca
1 šalica šećera u prahu
1 žlica slatkog vrhnja
1/4 šalice sjeckanih badema, lješnjaka(po želji)

Ugrijati pećnicu na 160 stupnjeva. U jednu zdjelu staviti sve suhe sastojke osim šećera. Sve zajedno promiješati. U drugoj zdjeli pomiješati šećer, ulje i med. Dodati jaja, liker od badema i pire od banana. Polagano pomiješati suhe i mokre sastojke. Tijesto izliti u pripremljenu posudu te peći oko 25 minuta ili dok čačkalica ne izađe čista. Za preljev otopiti maslac na laganoj vatri. Čim se otopi lagano okretati lončić s maslacem na vatri dok ne postane pjenast. Kada poprimi smeđu boju (a to je jako brzo nakon što se zapjeni) odmah ga skloniti s vatre. Ohladiti na sobnu temperaturu. U ohlađen maslac dodati šećer u prahu i slatko vrhnje dok ne postane kremasto. Posuti preko ohlađenog tijesta i po želji dodati sjeckane lješnjake ili bademe.

Recept je prilagođen prema originalu s bloga Lauren's Latest.

Broj komentara: 19:

Bite my cake kaže...

Ovakvi kolači s voćem u tijestu znaju biti predivno sočni. Jako mi se sviđa recept i moram ti priznati da još nisam probala u tijesto za kolač stavljati banane, niti sam ikada probala onaj banana bread. I ovo ide na moju "to do" listu :)

Sweet Corner kaže...

Mogu samo misliti koliko je ovo ukusno i socno! Super mi je, daj mi samo reci umjesto integralnog koliko bi islo obicnog bijelog brasna?

Federica Simoni kaže...

che delizia!ciao!

jubistacha kaže...

@Tamara: probaj, odlično je. Sočno, mirisno i zasitno!
@Sweet Corner: isto, u originalu ide obično brašno. Ja ga nisam imala pa sam stavila integralno ;)
@Fedrica: grazie!

Tanja Leković kaže...

Vrlo lep recept i vrlo snalažljiva kuvarica!

Nada kaže...

Izgleda baš jako rahlo i fino, ali s ovim aromama, tj. sastojcima i ne sumnjam da je odličan!

What's for dessert? kaže...

Nisam ljubitelj banana u kolaču, ali mi se čini da ovako obogaćen recept bademima/lješnjacima rezultira finim kolačem.

Maja kaže...

Pravi kolačić uz čaj, za ovo hladno vrijeme koje nam tek predstoji!

jasna varcakovic kaže...

Volim (prezrele) banane u kolacima; posebno dobar 'Banana bread'.

jubistacha kaže...

@Opasna: hvala!
@Nada: taman se osjeti liker od badema, malo maslac i banane. Kolač je jednostavan za napraviti a opet tako fin i sočan!
@What`s...:banane se skoro i ne osjete. Možda se može napraviti i s nekim drugim voćem. Ako isprobaš, javi dojmove...
@Maja: uz čaj, poslije ručka, za doručak. Idealno ;)
@Jasna: znam, sjećam se recepta s tvog bloga!

Unknown kaže...

Mogu misliti kako ovo lepo miriše! Recepti s bananama su mi uvek dobrodošli,tako brzo propadaju,a i ja ih uvek imam zbog dece.

Petra Kranjica kaže...

Krasno izgleda, izvrstan doručak uz šalicu čaja.

Monika kaže...

ja se već spremam neko vrijeme isprobati famozni banana bread i nikako da dođe na red. uvijek su mi se sviđali ti recepti za biskvite s pasiranim bananama, nekako imam osjećaj da su punog okusa i jako mekani i sočni. ovaj kolač mi isto tako djeluje jako jako dobro!

Dajana kaže...

Ja inače nisam ljubitelj banana kao voća, pa ni u desertima i na primjer voćnim salatama, ali otkad sam ih isprobala u kolačima, banana bread i muffinima, obožavam ih. Sočnost i aroma koju daju su zbilja posebni

Mimi kaže...

Sudeci po sastavu, kolac je odlican! Nedavno sam prvi put iskoristila banane u slicnom tipu kolaca i bila sam prijatno iznenadjena... :)

Branka - byB kaže...

Jako interesantan kolač, sastojci su mi super i vjerujem da je dosta zasitan. Iako volim banane ne pravim baš kolače od njih, ali mislim da ću ovaj isprobati, baš mi se sviđa !

Tamara kaže...

uvijek imam u planu raditi banana bread, ali moje banane nestanu prije nego potamne. ovo je sigurno jedan aromatičan i vlažan kolačić

Anonimno kaže...

isprobala sammuffine s bananom i dopao mi se njihov okus, vjerujem da je sličan i ovaj kolač

jubistacha kaže...

@Irena: znam kako je ;)
@kranjica: upravo tako!
@Monika: baš tako, inače nisam ljubitelj samog biskvita!
@Dajana: ja volim banane, al se ne sjetim pojesti pa propadnu. Istina, daju jednu posebnu aromu desertima.
@Miki: hvala!
@Branka: probaj, sigurno će ti se svidjeti.
@Tamara: kupi više banana ;)
@Nina: nisam probala muffine, al za ovaj kolač mogu reći da je fenomenalan!

Objavi komentar